تحصیلی

مصاحبه با دیلان نصیری راد(سمپاد)

گفتگو با دیلان نصیری راد دانش اموز ورودی پایه هفتم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدرسه استعداد درخشان بوکان در آذربایجان غربی 

پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد یا استعداد درخشان صرفاً از طریق آزمون ورودی  است.  و دانش آموزانی که قصد ورود به این مدارس را داشته باشند اگر حد نصاب علمی کافی در آزمون را کسب کنند مجوز ورود به این مدارس را خواهند داشت. در این مقاله پای صحبت یکی از دانش آموزان برجسته این مدرسه به نام دیلان نصیری راد  خواهیم بود   و از او میخواهیم  تا علل و عوامل پیروزی خود در این آزمون را  برای سایر علاقمندان به این مدارس بیان کند.

 

دیلان نصیری راد.دانش اموز پایه هفتم استعداد درخشان

دیلان نصیری راد.دانش اموز پایه هفتم استعداد درخشان بوکان

1.شما چگونه با تیزهوشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ آیا فرد خاصی آن را توصیه کرد؟چرا این پشنهاد را یه شما دادند؟از طریق مدرسه معلم‌ کلاس ششم  چون من در درس ها منظم و مرتب بودم.

2.خودتان چرا تصمیم گرفتید در ازمون تیرهوشان شرکت کنید؟به دلیل شرکت در کلاس استادان بزرگ دوستی با افراد با استعداد های متفاوت
3.از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟ دو هفته قبل از ازمون
4.چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ طوری که بتوانم به هدف و موفقیت برسم
5.برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟ با نظم روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟ روزانه برنامه ریزی می کردم برای موفقیت در تیزهوشان
6.در سال ششم  یا قبل از آن چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟ برنامه ریزی همراه با نظم و درس خواندن مرتب و سر وقت
7.در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند ساعت برای مدرسه ؟چند ساعت برای تیزهوشان؟3 ساعت 5 ساعت

8.تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟ خیلی خیلی بسیار.
9.چه کلاسهای کمک درسی می رفتید( بدون نام بردن از معلم)؟ آیا واقعا نیاز به کلاسهای کمک درسی هست؟ کلاس کمک درسی نرفتم خیر

بخش دوم مصاحبه

10.آیا نیاز به مشاور داشتید؟مشاور چه کمکی به شما در زمینه موفقیت در تیزهوشان کرد؟ خیر .من خودم نقش مشاور را برای خودم اجرا می کردم و به نظر من خود هر فرد مشاور زندگی خودش است.

11.چگونه هم برای مدرسه ، هم آزمون تیزهوشان مطالعه میکردید؟ با برنامه ریزی مرتب و منظم و انجام هر کاری در سر وقت و مدیریت زمان چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ با برنامه ریزی و مدیریت زمان
12.از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟ کتاب هوش کمپلکس
13.از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را میکردید؟ چرا؟ کتاب هوش کمپلکس چون به نظر منبعی عالی و جامع و کاما است چگونه و در چه زمان‌هایی از آن استفاده می‌کردید؟ تقریبا کل روز را از آن استفاده می کردم

14.آیا در آزمون مشابه پارسال هم شرکت می کردید ؟ یا نمونه سوال حل میکردید؟ بله  ونه سوال هم حل می کردم دلیل آن چه بود؟چون به موفقیت در آزمون به من کمک می کرد

15.کدام درس ها نقطه قوت شماست؟همه ی درس ها روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟همراه با برنامه ای منظم در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟نمره ی کامل.
16.در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟کدام درس؟ چه کاری کردید؟خیر 
17.روش شما برای آزمون دادن چگونه بود؟ برنامه ریزی مناسب و همراه با مدیریت زمان
18.آیا تمرین تستی هم داشتید؟ بله من در طول روز تست های زیادی می زدم
19.آیا در دوران نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟ برای تیز هوشان خیر  اما من مشغول خواندن درس مدرسه بودم چون باید کارنامه ی مان برای قبولی در تیزهوشان همه اش خیلی خوب(20) باشد.
20.در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ من تقریبا کل روز را تست می زدم و با نکات مهم درس و پاسخنامه آنها را تحلیل و بررسی می کردم.

بخشسوم مصاحبه 
21.با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ با خودم چون برای موفقیت بایو افراد با خودشان رقابت داشته باشند.
22.قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟چه کتاب‌هایی؟خیر  الان مطالعه غیردرسی دارید؟ دارم ولی خیلی زیاد نه.

23.پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟ پدر و مادر و برادرم مکان و تجهیزات آموزشی را برایم فراهم و در حد توانشان به من کمک می کردند.

24.پدر و مادر شما در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک می‌کردند؟ مکان و تجهیزات آموزشی را برایم فراهم و در حد توانشان به من کمک می کردند.
25.چه توصیه ای برای دانش آموزانی که در این آزمون میخواهند شرکت کنند دارید؟ برای موفقیت و رسیدن به اهداف تلاش کنند و هیچ مفت ناستند و ادامه دهند.
26.بصورت خلاصه رمز موفقیت شما  در قبولی در این آزمون چه بود؟ برنامه ریزی موفقیت و مدیریت زمان و تلاش و کوشش فراوان.
27.دستاورد شما از شرکت در آزمون های تیزهوشان چه بود؟شرکت در کلاس استادان بزرگ و دوست شدن با افرادی که در زمینه های مختلف استعداد های مختلفی دارند و داشتن مدرسه ای با تجهیزات زیاد و یادگیری بهتر در مدرسه ی تیزهوشان

ایا از انتخاب خود راضی هستید؟بله
28.نظرتان در مورد این مدرسه چیست؟در این مدرسه ی عالی همراه با استادان عالی و داشتن دوستان پر انرژی و با استعداد در زمینه های مختلف به ما کمک می کند که به امید خدا آینده ای عالی در پیش داشته باشیم.

سخن پایانی

مدارس  سمپاد یا استعداد درخشان هر ساله از طریق آزمون دانش اموزان خود را برمیگزیند. شرکت در این آزمون با وجود دشواری قلقهای خود را دارد. در این مقاله با دیلان نصیری راد در این زمینه صحبت شد. و از او خواسته شد تا دلیل و رمز موفقیت خود را بیان کند. باشد که راهنمای علاقمندان در این زمینه این مدارس باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر میتوانید مقاله  مقایسه تیزهوشان یا نمونه دولتی و عادی مراجعه فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *