تربیتی

مصاحبه با سوژین قیاسی(سمپاد)

سوژین قیاسی دانش اموز  ورودی  پایه هفتم 1403-1402 مدرسه استعداد درخشان آذربایجان غربی شهرستان بوکان  است.

 

قبولی در ازمونهای خاص  مانند  سمپاد  یا تیز هوشان   راه ورسم خود را میخواهد . صبحت با افراد مختلف و الگوهای موفقی که قبلا این راه را پیموده اند  میتواند در این زمینه کمک کننده باشد. .دراین مقاله  پای صحبت یکی از دانش آموزان برجسته مدرسه استعداد درخشان بوکان به نام سوژین قیاسی خواهیم بود و از او میخواهیم  راز و رمز موفقیت خود را برای علاقمندان به این مدارس بیان کند. 

 

سوژین قیاسی.دانش اموز پایه هشتم استعداد درخشان

سوژین قیاسی.دانش اموز پایه هشتم استعداد درخشان

1.شما چگونه با تیزهوشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ آیا فرد خاصی آن را توصیه کرد؟چرا این پشنهاد را یه شما دادند؟توسط پسرخاله ام.

2.خودتان چرا تصمیم گرفتید در ازمون تیرهوشان شرکت کنید؟ چون با تعریف و تمجید هایی که پسر خاله ام از ای مدرسه میکرد به آن علاقه مند شدم.

3.از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟از پایه ششم.

4.چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟بعد از اتمام تکالیف مدرسه ام شروع به خواندن کتاب هوشی ام می کردم.

5.برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟روزانه

6.در سال ششم  یا قبل از آن چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟خرید کتاب هوشی

7.در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند ساعت برای مدرسه ؟ چند ساعت برای تیزهوشان؟۴ساعت،۳ساعت برای مدرسه،۱ساعت برای تیزهوشان ولی بعد از تمام شدن امتحانات نوبت دوم زمان بیشتری را به مطالعه ی تیز هوشان اختصاص دادم.

سوالات بخش 2

8.تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟قطعا بدون تلاش و سخت کوشی موفق نمی شدم.

9.چه کلاسهای کمک درسی می رفتید( بدون نام بردن از معلم)؟آیا واقعا نیاز به کلاسهای کمک درسی هست؟هیچ کلاسی،به نظر من نیازی هم نیست.
10.آیا نیاز به مشاور داشتید؟ مشاور چه کمکی به شما در زمینه موفقیت در تیزهوشان کرد؟خیر

11.چگونه هم برای مدرسه ، هم آزمون تیزهوشان مطالعه میکردید؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ بعد از اتمام تکالیف مدرسه ام برای تیزهوشان مطالعه می کردم.

12.از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟بعضی از آزمون های قلم چی،کتاب هوش مالتیپل و مالتیپل +

13.از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را میکردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمان‌هایی از آن استفاده می‌کردید؟هوش مالتیپل،زیرا به نظرم جامع ترین کتاب در این زمینه است و من می توانستم تمام سوالاتش را جواب دهم.

14.آیا در آزمون مشابه پارسال هم شرکت می کردید ؟ خیر،اما در کتابم آزمون های سال های قبل وجود داشت و من با زمان آنها را جواب می دادم.

سوالات

15.کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟علوم ،فارسی ،ریاضی_کتاب مدرسه ام را مطالعه می کردم و نکته برداری می کردم،خیلی خوب

16.در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟خیر
17.روش شما برای آزمون دادن چگونه بود؟زمانبندی دقیق

18.آیا تمرین تستی هم داشتید؟ بله

19.آیا در دوران نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟بله

20.در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ حدوداً ۲۰۰ تست،اما پس از تمام شدن امتحان های پایه ششم بیشتر هم بود.پس از تست زدن هر مبحث آن را تحلیل می کردم.

21.با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟با خودم

22.قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟بله ، کتاب داستان های کودکانه- بله

23.پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟پدر و مادرم و برادرم،در تست زنی و انگیزه دادن برای قبولی در این راه.

24.پدر و مادر شما در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک می‌کردند؟تهیه کتاب و دادن انگیزه برای قبولی در آزمون.

25.چه توصیه ای برای دانش آموزانی که در این آزمون میخواهند شرکت کنند دارید؟سعی کنند تست زنی را بیشتر کار کنند و زمانبندی دقیق داشته باشند و اگر بخواهند حتما می توانند قبول شوند.

26.بصورت خلاصه رمز موفقیت شما  در قبولی در این آزمون چه بود؟تست زنی زیاد

27.دستاورد شما از شرکت در آزمون های تیزهوشان چه بود؟ایا از انتخاب خود راضی هستید؟کسب اطلاعات بیشتر-بله

28.نظرتان در مورد این مدرسه چیست؟مدرسه ای از هر نظر عالی

بیشتر بخوانید

مصاحبه با اترینا نصرالهی ( سمپاد)

مصاحبه با دیلان نصیری راد( سمپاد)

مقایسه مدارس عادی و نمونه دولتی و سمپاد

 

سخن پایانی

موفقیت در ازمونهای تیز هوشان یا استعداد درخشان علاوه بر تلاش و پشتکار نیازمند  به کار گیری اصول است. در این مقاله به معرفی یکی از دانش آموزان موفق این مدرسه به نام سوژین  قیاسی پرداختیم . که با تلاش و پشتکار و توکل به خدا به خواسته خود جامعه عمل پوشانیده است . و در مدرسه استعداددرخشان بوکان به تحصیل بپردازد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *