تحصیلی

مصاحبه با عسل معروفی دانش اموز سمپادی

مدارس سمپاد هر ساله در دو پایه متوسطه اول و دوم از طریق آزمون ورودی دانش اموزان برجسته خود را انتخاب میکند. عسل معروفی یکی از دانش اموزان مدرسه  استعداد درخشان بوکان در اذربایجان غربی است  که در آزمون ورودی ششم به هفتم این مدرسه قبول شده است. در این مقاله از ایشان خواسته ایم دلیل انتخاب این مدرسه و روش مطالعه خود برای این مدرسه را برای سایر علاقمندان به این مدارس توضیح دهد. 

 

نام و نام خانوادگی:عسل معروفی

مدرسه فرزانگان : اذربایجان غربی شهر بوکان

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم- خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:کارشناسی-مهندس کشاورزی 

عسل معروفی دانش اموز سمپادی مدرسه فرزانگان 1 آذربایجان غربی بوکان

عسل معروفی دانش اموز سمپادی مدرسه فرزانگان 1 آذربایجان غربی بوکان

1-شما چگونه با تیزهوشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ آیا فرد خاصی آن را توصیه کرد؟بله درواقع معلم بسیار از مدارس تیزهوشان تعریف می‌کرد و اون رو به من معرفی کرد.

2-خودتان چرا تصمیم گرفتید در آزمون تیزهوشان شرکت کنید؟
چون من در اون زمان واقعا به خودم باور نداشتم. و آیه ی یأس میخوندم و تنها هدفم این بود که به خودم ثابت کنم.که من اگر بخوام، میتونم و میخواستم تلاش بیشتری کنم. تا به موفقیت بیشتری برسم.

3-از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟ از اواسط سال ششم.

4-چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟من اوایل برنامه ریزی درستی نداشتم .اما چند ماه آخر این مشکل رو حل کردم. و روزی ۲تا۳ ساعت درس می‌خوندم.

قسمت اول 

5-برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟ بیشتر اوقات روزانه.

6-در سال ششم یا قبل از آن چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟ بنظر من از مهم ترین دلایل قبولی من در تیزهوشان، تلاش و انگیزه بود. و تنها کاری که کردم ،فقط و فقط تلاش و حفظ انگیزه ی شخصی خودم بود.

7-در  سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند ساعت برای مدرسه ؟ چند ساعت برای تیزهوشان؟۱تا ۲ ساعت برای تیزهوشان و ۲تا۳ ساعت برای مدرسه.

8-تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟ همینطور که در سوالات قبلی گفتم، بنظر من یکی از مهم ترین دلیل قبولی من در تیزهوشان قطعا تلاش و سخت‌کوشی بود.

9-چه کلاسهای کمک درسی می رفتید( بدون نام بردن از معلم)؟آیا واقعا نیاز به کلاسهای کمک درسی هست؟ کلاس تیزهوشان و ریاضی میرفتم.
من فکر میکنم همه نیاز با رفتن به کلاس های کمک درسی ندارن ولی خب میتونه شما رو تقویت کنه و از نظر من این خیلی مفیده.

10-آیا نیاز به مشاور داشتید؟ مشاور چه کمکی به شما در زمینه موفقیت در تیزهوشان کرد؟خیر اما مادرم از نظر روحی خیلی خیلی به من کمک کرد.

11-چگونه هم برای مدرسه ، هم آزمون تیزهوشان مطالعه میکردید؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟خب این یک برنامه ریزی درست میخواد که برای هیچکدوم وقت کم نیارید اما توصیه ی من به شما اینه که ابتدا درس مدرسه تون رو تموم کنید و بعد هرچقدر که زمان باقی داشتید رو با خوندن تیزهوشان صرف کنید.

قسمت دوم

12- از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟من از هوش کمپلکس و هوش نیترو استفاده می‌کردم.

13-از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را میکردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمان‌هایی از آن استفاده می‌کردید؟من بیشتر از کمپلکس استفاده می‌کردم چون بنظرم مفیدتر بود و بیشتر در صبح و عصر تمرین می‌کردم.

14-ایا در آزمون مشابه پارسال هم شرکت می کردید ؟ یا نمونه سوال حل میکردید؟دلیل آن چه بود؟قطعا بله . دلیلش اینه که این آزمون ها میتونن خیلی به کار تون بیان چون ممکنه تو آزمون اصلی سوالات تکراری بیاد.

15-در  طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ نه من تا الان خداروشکر تو هیچ درسی ضعیف نبودم ولی درس ریاضی رو با رفتن به کلاس های تقویتی به نقطه ی قوت تبدیل کردم.

16-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟درحال حاضر همه ی درس ها و بهترین نمره ها رو هم کسب می کنم .روش مطالعه ی من این است که ابتدا درس رو میخونم بعد با توجه به چیزی که فهمیدم از خودم سوال میپرسم یا به نوعی امتحان میگیرم و پاسخ سوالات رو برای خودم توضیح میدم.

17-روش شما برای آزمون دادن چگونه بود؟ من آزمون های سال های قبل رو حل می‌کردم و با همکاری مادرم جواب های خودم‌ رو با پاسخ های درست، بررسی و تحلیل می‌کردم.

قسمت سوم 

18-ایا تمرین تستی هم داشتید؟بله

19-ایا در دوران نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟خیر در اون زمان میخوندم ولی انگیزه ی زیادی برای خوندن تیزهوشان نداشتم و برنامه خاصی نیز نداشتم.

20- ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تست میزدم و همونطور که گفتم با کمک مادرم جواب ها رو تحلیل می کردم.

21- خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟با خودم چون می‌دانستم که رقابت با دوستانم می‌تواند به من ضربه ی بزرگی وارد کند برای همین امروز خودم را با دیروز خودم مقایسه می کردم و با خودم رقابت داشتم.

22-قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟ بله کتاب های کودکان رو اکثراً برام میخوندن و الان هم مطالعه ی غیر درسی دارم.

23-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟مادرو پدر و خواهر بزرگترم.

24-پدر و مادر شما در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک می‌کردند؟آنها من رو تو کلاس تیزهوشان ثبت نام کردند. برای خرید کتاب های لازم کلی هزینه کردند. و از نظر روحی و روانی بسیار به من کمک کردند. و انگیزه بخشیدند.

25-چه   توصیه ای برای دانش آموزانی که در این آزمون میخواهند شرکت کنند دارید؟تنها توصیه ای که دارم این است که انگیزه ی کافی داشته باشید. و از هیچ چیزی نترسید و ناامید نشوید.

قسمت چهارم  عسل معروفی

26-صورت خلاصه رمز موفقیت شما در قبولی در این آزمون چه بود؟ تلاش_کوشش _انگیزه_امید

27-دستاورد شما از شرکت در آزمون های تیزهوشان چه بود؟آیا از انتخاب خود راضی هستید؟دستاورد من از این آزمون این بود. که باور کردم که می‌توانم و از انتخابی که کردم بسیار راضی ام.

28-به چه دلیل این رشته را انتخاب کردید؟ برای اینکه یاد بگیرم چه گونه اصولی درس بخوانم و تلاش بیشتری کنم.

29-به چه دلیل این مدرسه را انتخاب کردید؟به این دلیل که من تعریف این مدرسه رو بسیار شنیده بودم. و می‌دانستم که مدرسه ی بسیار عالی ای است.

30-نظرتان در مورد این مدرسه چیست؟نظرم این است که مدرسه بسیار خوبی است. و مکانی است که به معنای واقعی میتوانی بفهمی که چگونه از زندگی و درس خواندن لذت ببری.

 بیشتر بخوانید

سخنی  با کارین سلیمی دانش اموز ششم به هفتم  سمپادی

مصاحبه با اترینا نصرالهی  دانش اموز ورودی ششم به هفتم سمپادی

گفتکو  با  دیلان نصیری راد دانش اموز ششم به هفتم سمپادی

چند لحظه ای  سوژین قیاسی دانش اموز  قبولی ششم به هفتم  سمپادی

 

 

سخن پایانی

داشتن الگوهای موفق همواره اسان کننده مسیر موفقیتند. عسل معروفی دانش اموزی است که در پایه ششم به هفتم خود، در آزمون ورودی سمپاد سال 1403-1402 شرکت کرده و قبول شده است.  در این مصاحبه او از موفقیت خود واقداماتی که برای موفقیت خود انجام داده صحبت نموده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *