تحصیلی

مصاحبه با آیرین رسول پور دانش آموز سمپادی

مدارس تیزهوشان یا  سمپاد   هر ساله با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان در دو پایه متوسطه اول و دوم از طریق آزمون ورودی دانش اموزان برجسته خود را انتخاب میکند. آیرین رسول پور یکی از دانش اموزان مدرسه  استعداد درخشان بوکان در اذربایجان غربی است  که در آزمون ورودی ششم به هفتم سال1403-1402این مدرسه قبول شده است. در این مقاله ایشان دلیل انتخاب این مدرسه و روش مطالعه خود برای این مدرسه را برای سایر علاقمندان به این مدارس توضیح دهد.

 

نام و نام خانوادگی:آیرین رسولپور-پایه هفتم

مدرسه فرزانگان : اذربایجان غربی شهر بوکان

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم- خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:دانشجوی دکترای فراادیان-شغل ازاد

 

1.شما چگونه با تیزهوشان آشنا شدید؟ از چه طریقی؟ آیا فرد خاصی آن را توصیه کرد؟چرا این پشنهاد را یه شما دادند؟در بهار ۱۴۰۱که اینجانب در مقطع ششم تحصیل می کردم در دبستان عصمت اطلاع رسانی شد. که شهرستان ،دارای مدرسه تیزهوشان خواهد شد،ازهمان روز به بعد پیگیر و دنبال اشنایی با این اموزشکده فرزانه رفتم. و کسی آن را به من توصیه نکرد.

آیرین رسولپور-دانش آموز سمپادی مدرسه فرزانگان آذربایجان غربی بوکان

آیرین رسولپور-دانش آموز سمپادی مدرسه فرزانگان آذربایجان غربی بوکان

2.خودتان چرا تصمیم گرفتید در ازمون تیرهوشان شرکت کنید؟من برای رسیدن به اهدافم و رفتن به یک مدرسه برتر در ازمون تیزهوشان شرکت کردم .
3.از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟از پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱.
4.چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟برنامه ریزی اینجانب با کمک از پدر بزرگوارم و کمک ها و مساعدتهای مادرم شروع شد. و برنامه ریزی دقیقی را برایم برای مطالعات و متونی که سرانجام ان به ازمون ختم می شد. را برای اجرا برای بنده فراهم و نوشتند وبه مرحله اجرا گذاشتیم .

قسمت اول آیرین رسول پور 

5.برنامه‌ریزی خود را چگونه انجام می‌دادید؟ روزانه یا هفتگی یا بعد از هر آزمون؟ برنامه ریزی خودرا روزانه انجام میدادم و از بدو بیدار شدن از خواب به اجرا می گذاشتم .
6.در سال ششم  یا قبل از آن چه کارهایی کردید که باعث موفقیت شما در آزمون تیزهوشان شد؟در نیم سال دوم تحصیلی ششم شروع به پایه های برنامه ریزی و تهیه و تدارک منابع و کتابهای لازم برای مقطع هفتم در فرزانگان شدم .
7.در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند ساعت برای مدرسه ؟ چند ساعت برای تیزهوشان؟درسال ششم نیمسال دوم تحصیلی شروع به مطالعات برای برای فرزانگان شدم .و در نیمسال اول ششم هرروز بعد از مدرسه میانگین ۳ساعت مشغول کتابهای درسی میشدم.واز پایان مقطع ششم شروع به مطالعات و ازمونهای ازمایشی شدم .
8.تلاش و سخت‌کوشی و تمرین مداوم چقدر در موفقیت تو نقش داشته است؟بخش اعظم موفقیت اینجانب در قبولی تیزهوشان به تلاش و سخت کوشی و تمرین مربوط می شود .
9.چه کلاسهای کمک درسی می رفتید( بدون نام بردن از معلم)؟آیا واقعا نیاز به کلاسهای کمک درسی هست؟ فقط یک مورد از کلاس هوش استفاده نمودم. و کمک گرفتن از کتابهای کمک درسی و کلاسهای کمک درسی بستگی به توانایی و میزان درک و اطلاعات دانش اموز دارد .
10.آیا نیاز به مشاور داشتید؟ مشاور چه کمکی به شما در زمینه موفقیت در تیزهوشان کرد؟نه نیازی به مشاوره نداشتم. و جو و محیط خانواده اینجانب طوری اینجانب را بار اورده است. که هرزمانی امادگی برای هر نوع کار یا مطالعه و یا تحصیل درهر مقطعی را دارم.و به نحوی بهتر بگویم همیشه امادگی پاسخگویی در مقابل عمل انجام شده را دارم .

قسمت دوم- آیرین رسول پور

11.چگونه هم برای مدرسه ، هم آزمون تیزهوشان مطالعه میکردید؟ چگونه بین این دو برنامه هماهنگی ایجاد می‌کردید؟ در بیشتر اوقات بعد از امدن از مدرسه تا غروب دروس مقطع ششم را انجام میدادم. و یک ساعت و نیم ازشب را مشغول تیزهوشان میشدم . روزهای تعطیل مدرسه نیز مشغول تیزهوشان میشدم .

12.از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟اکثرا فقط از کتابهای تحصیلی استفاده میکردم. و برای ازمون های تستی و مشابه سازی با ازمون تیزهوشان از کتابهای هوش فرازمینی ETو هوش کمپلکس، و چندین مورد جانبی دیگر که بیشتر برای تست زدن بود استفاده میکردم .
13.از کدام منبع آموزشی خود بیشترین استفاده را میکردید؟ چرا؟ چگونه و در چه زمان‌هایی از آن استفاده می‌کردید؟از منابع اموزش های تحصیلی که کلاً اموزش و پرورش تالیف کرده. و کلاً کتابهای درسی سالیان قبل و استفاده از انها. و همچنین از کتاب هوش فرازمینی ET استفاده نمودم. استفاده از هر منابع دیگری من را از فضای کتابهایی که در مقاطع تحصیلی تالیف می شود دور میکرد. و نظرات و شیوه استادان در کتابهای مختلف من را دچار دوگانگی میکرد .زمان خاصی هم برای مختص به یکی در نظر نگرفته و برنامه ریزی اینجانب باهم بود .
14.آیا در آزمون مشابه پارسال هم شرکت می کردید ؟  یا نمونه سوال حل میکردید؟دلیل آن چه بود؟خیر شرکت نکردم. و بیشتر چندین مورد نمونه سوال را حل مینمودم و بیشترین عامل و دلیل ان مواجه با ازمون اصلی بدون استرس و احیاناً ناهمگونی امتحانات باهم باشد .

 مدرسه آیرین رسول پور فرزانگان آذربایجان غربی بوکان

15.کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کردید؟.ریاضی و علوم -این دروس را به صورت تشریحی و حتی تستی دنبال و تمرین می کردم و بیشتر و اکثراً در رنج ۲۰ بوده است .
16.در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟خیر .
17.روش شما برای آزمون دادن چگونه بود؟اول از مطالعه و تمرین کافی و وافر و بعد تست های مستمر .
18.آیا تمرین تستی هم داشتید؟ بله ، تست های گوناگون را دائماً استفاده می نمودم .

آیرین رسول پور -دانش آموز سمپادی مدرسه فرزانگان آذربایجان غربی بوکان

19.آیا در دوران نوروز برای قبولی در آزمون تیزهوشان برنامه‌ی مشخصی داشتید؟بله و در ایام نوروز نیز به استثنای روزهایی که در برنامه ریزی تعطیل اعلام تموده بودیم ،دروس را مطالعه و تمرین می نمودم .
20.در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ درماه اخر به دلیل اینکه به زمان برگزاری ازمون نزدیک شده بودیم ،تست های بیشتری یعنی  تقربا هر روز ۲۵۰ الی ۳۰۰ تست کار میکردم .
21.با خودتان رقابت می‌کردید یا با دوستانتان؟ با خودم – در هیچ مقطع تحصیلی و مطالعاتم با کسی رقابت نکرده و نمیکنم و سعی نموده ام خودم را الگویی برای رقابت بدانم و برای رقابت تعریف شوم .
22.قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب می خواندند؟ چه کتاب‌هایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟بله قبل از دبستان نیز داستان های مختلف را بیشتر اوقات شبانه برایم می خواندند ،از داستان کودکان گرفته همانند کتابهای هوشنگ مرادی کرمانی تا میرسیم به هزار و یک شب .بله اوقات فراغت از تحصیل را به کتاب های غیر درسی اعم از رمان و تاریخی و سایرین اختصاص میدهم .
23.پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می کردند؟پدرو مادرم -از هیچ گونه کمکی درهر زمینه ای از بنده دریغ ننموده و سپاسگزار و دست بوسشان هستم .
24.پدر و مادر شما در مسیر قبولی آزمون تیزهوشان چگونه به شما کمک می‌کردند؟درهمیاری بنده نهایت نقش را داشته و از برنامه ریزی اولیه تا اجرا و نهایتاً ازمون پشتیبان بنده و مدرس و استاد و همراه و رفیقم بودند .

سمپادی مدرسه فرزانگان آذربایجان غربی بوکان

25.چه توصیه ای برای دانش آموزانی که در این آزمون میخواهند شرکت کنند دارید؟توصیه کلی اینجانب به عنوان یک خواهر این است که دانش اموز اگر ایمان و پشتکار داشته  باشد و همت برای تحصیل را از خود دریغ نکند موفق خواهد شد .
26.بصورت خلاصه رمز موفقیت شما  در قبولی در این آزمون چه بود؟پدر و مادرم ،تلاش و کوشش مداوم ، تلاش بی وقفه استادم ،تمرین و ترغیب .
27.دستاورد شما از شرکت در آزمون های تیزهوشان چه بود؟ایا از انتخاب خود راضی هستید؟بزرگترین دستاورد هدف برای رسیدن به تیزهوشان قبولی در ازمون بودکه رسیدم و ازهماکنون نیز در تدارک برنامه ریزیهایی برای سالیان اینده می باشم واز انتخاب این اموزشکده بسیار خوشنود و شادم .
28.نظرتان در مورد این مدرسه چیست؟مدرسه ای بسیار عالی با مسئولانی بزرگوار و با تجربه و استادانی فرزانه .

بیشتر بخوانید
سخن پایانی

قبولی در ازمون استعداد درخشان شرط و شروط خود را دارد . آیرین رسول پور دانش آموز دانش اموزی است. که در پایه ششم در ازمون ورودی این مدرسه شرکت کرده است. و موفق شده است.در این مقاله آیرین رسول پور به توضیح اقداماتی که در زمینه قبولی در این مدرسه انجام داده .پرداخته است.


اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *